USG: 'Winkelzuilen groter dan webshop'

De winkelvloerkiosken in Aktiesport en Perrysport genereren een hogere omzet dan de webshops van beide formules. Dat stelt Peter Jansen, ICT & supply chain director van moederconcern Unlimited Sports Group (USG), tegenover RetailNews. Zonder exacte cijfers te willen noemen, zegt hij 'heel positief' te zijn over de resultaten van deze schermen.

USG startte anderhalf jaar geleden met de uitrol in de twee sportformules. Inmiddels staat in elke vestiging een monitor van 32 of 42 inch. "In winkels van Perry Sport staan er soms nog meer dan een", zegt Jansen. Het grote voordeel is dat het assortiment uitgebreid kan worden met web-only artikelen, stelt hij. "Zo kunnen we in Aktiesport-winkels nu ook fitnessapparatuur verkopen. Die hebben eerder nooit in de winkel gestaan."

Van de producten die via de winkelzuilen worden besteld  komt zo'n zeventig procent uit de winkels en dertig procent uit het magazijn. "Dat is de grootste truc", zegt Jansen. Hij stelt dat de schermen zo voorkomen dat een order van tien artikelen stukloopt op een manco, doordat een product niet in de winkel ligt. "Het belangrijkste is namelijk dat de klant niet met lege handen de winkel uitloopt."

Hoewel hij er niet veel ruchtbaarheid aan wil geven, ziet Jansen zijn winkelbedrijf als een van de voorlopers op dit terrein. "Andere retailers starten nu met het afhalen van een pakketje in de winkel, maar in dat geval hebben we het natuurlijk niet echt over omnichannel", vindt hij. "Maar ik moet natuurlijk wel doorgaan met ontwikkelen, anders loop ik zo weer achter op de rest."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!