Aldi promoot duurdere artikelen met tv-reclame

Aldi zet voor het eerst sinds jaren tv-commercials in. In Engeland promoot de discounter op deze manier duurdere artikelen, zoals Pinot Grigio en extra vergine olijfolie. Volgens Time wil Aldi klanten die meer te besteden hebben en streeft de keten naar een verdubbeling van het marktaandeel, dat in Engeland nu 3% bedraagt. De algemeen directeur inkoop geeft in een reactie toe dat Aldi zich te goedkoop gepositioneerd heeft.In Duitsland heeft Aldi het assortiment uitgebreid met babyvoeding. Dit is een productgroep die vanwege het lage consumentenvertrouwen in huismerken niet succesvol te maken was. Aldi heeft daarom gekozen voor biologische babyvoeding, waarbij het biologische keurmerk ouders gerust moet stellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!