V&D reorganiseert na miljoenenverlies

V&D sluit het distributiecentrum in Aduard en snijdt in het personeelsbestand van het hoofdkantoor in Amsterdam. Deze herstructurering is nodig omdat de warenhuisketen het afgelopen jaar negentien miljoen euro verlies draaide, zegt een woordvoerster tegen RetailNews.

V&D wil 'efficiënter en effectiever' werken, stelt zij. Vooral het inkoopproces en andere logistieke activiteiten verdienen volgens haar extra aandacht in een tijd waarin het traditionele retailen achterhaald is. De keten wil bijvoorbeeld meer inzetten op de click & collect-service. "We willen de verschillende kanalen binnen de omnichannelstrategie beter met elkaar integreren", aldus de woordvoerster.

De sluiting van het dc in het Groningse Aduard is voor CNV-onderhandelaar Martijn den Heijer geen verrassing. "In het totaal van de distributie was het geen handige locatie", stelt hij dinsdag in een persbericht. V&D verhuist de activiteiten nu naar het nieuwe centrum in Nieuwegein. Alle 109 medewerkers van het Groningse distributiecentrum komen per juli 2014 op straat te staan en zestig van de 475 arbeidsplaatsen op het Service Center in Amsterdam komen te vervallen.

Het grootwinkelbedrijf werkt samen met de vakbonden aan een 'werk-naar-werk'-traject voor de gedupeerden. Hoewel er voor hen de mogelijkheid is om binnen de V&D op andere functies te solliciteren, zijn zij in feite per juli 2014 niet meer in dienst bij de retailer, zegt de woordvoerster.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!