'Webshopkeurmerken vaak onbekend bij consument'

74 procent van de Nederlanders denkt te weten dat er een keurmerk bestaat voor online winkelen. Toch kent zes op de tien geen keurmerk bij naam. Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO onder driehonderd consumenten van ten minste achttien jaar, in opdracht van Thuiswinkel.org.

Veertien procent van de respondenten weet Thuiswinkel Waarborg uit zichzelf te noemen als keurmerk, een procent meer dan in 2011. De helft van de consumenten zegt het keurmerk wel te kennen wanneer de naam genoemd wordt in het onderzoek. 2011 lag deze 'geholpen naamsbekendheid' nog op 55 procent.

Driekwart van de respondenten zegt webwinkels met het Thuiswinkel Waarborg betrouwbaar te vinden. Tevens zegt 26 procent niet op websites te kopen waar dit keurmerk ontbreekt. Deze twee percentages lagen in 2011 met respectievelijk 83 en 32 procent nog beduidend hoger.

Van de driehonderd ondervraagden heeft driekwart de afgelopen drie maanden een aankoop via internet verricht. Hoe jonger en hoger opgeleid de respondent, hoe groter de kans dat hij een online bestelling heeft geplaatst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!