Scanning in supermarkten heeft enorme ontwikkeling doorgemaakt

Scanning bij de kassa`s in de supermarkten heeft de afgelopen tien jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Het heeft niet alleen gezorgd voor een snelle kassa-afhandeling, maar ook voor het goed in kaart kunnen brengen van de hele supermarktbranche. Ook is de aansturing van de markt door scanning veel zakelijker geworden met harde cijfers en een kleinere rol voor emoties. Met de prijzenslag van de afgelopen twee jaar is er nog een extra slag gemaakt. Het is belangrijker dan ooit dat een fabrikant bruikbare cijfers heeft om beslissingen op te funderen en inzicht heeft in alle groepen en de totale omzet van de winkel. Scanning speelt hierin een grote rol. Toch is scanning nog lang niet uitontwikkeld en kan er nog veel meer uit worden gehaald. Zo wordt de beschikbare informatie momenteel niet altijd uitputtend benut en wordt er niet gebenchmarkt met andere productsegmenten. Dat laatste laat wel een groei zien. Ook worden de scangegevens steeds gedetailleerder. Inmiddels is er informatie op winkelniveau en kunnen winkels inzicht krijgen in hoe zij lokaal presteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!