'Stop met het gestunt met bierprijzen'

Supermarkten moeten stoppen met stunten met bierprijzen. Dat stelt directeur Lodewijk van Grinten van Koninklijke Horeca Nederland in Spits. 

Verder moeten supers drank in aparte winkelruimtes verkopen. Dan is het namelijk makkelijker te controleren of jongeren drank kopen, stelt Van Grinten. Tevens geef je daarmee een signaal af. "Nu staat het alcohol tussen de potjes Olvarit en de stokbroden, alsof het een doodnormaal product is", zegt hij. "Maar dat is het niet."

Van Grinten reageert op staatssecretaris Martin van Rijn (VWS), die wil dat gemeenten strenger optreden tegen winkels en horeca die de leeftijdsgrens voor alcoholverkoop aan jongeren onvoldoende naleven. De overheid heeft echter boter op haar hoofd zolang het stunten met drank doorgaat, stelt de directeur. Zo worden kratten bier voor vijf euro verkocht, of hoeven klanten slechts twee van de drie af te rekenen, schetst hij. Horeca Nederland treedt volgens Van Grinten juist op tegen happy hours en gratis drank in kroegen.

Omdat tachtig procent van de alcohol door supermarkten wordt verkocht, valt daar veel te winnen, vervolgt hij. De branche moet zijn verantwoordelijkheid nemen en stoppen met de reclamestunts, vindt hij. Anders moeten gemeentes volgens Van Grinten verplichten dat supermarkten maatregelen nemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!