'Action favoriet onder consumenten'

Consumenten winkelen het liefst bij discounter Action. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder elfhonderd klanten van acht winkelketens in Nederland. Naast Action werden de Bijenkorf, Blokker, HEMA, Kijkshop, Marskramer en Xenos en de bijbehorende webwinkels onder de loep genomen.

Nederlandse consumenten hebben minder te besteden en een winkel met lage prijzen is daarom het populairst. Van de ondervraagden winkelt 29 procent het liefst bij Action. De populariteit van deze discountketen is de afgelopen jaren flink gegroeid. Klanten werd gevraagd de winkels te beoordelen op service, prijs, uitstraling en assortiment.

In het onderzoek komen ook HEMA en Blokker goed uit de bus. Zeventien procent gaat graag naar warenhuis HEMA en zestien procent winkelt het liefst bij Blokker. Consumenten vinden het een pluspunt dat Blokker vaak dicht in de buurt zit. De huishoudwinkel is de grootste keten met zeshonderd vestigingen in Nederland. HEMA blijkt veel fans te hebben. “HEMA is zo heerlijk Hollands”, luidde een van de commentaren. Van de acht onderzochte winkelketens werden HEMA en Blokker het afgelopen half jaar het vaakst bezocht. Negentig procent van de ondervraagden ging er winkelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!