Nike focust nadrukkelijker op directe verkoop

Kledingmerk Nike gaat meer inzetten op directe verkoop aan de consument. Dat laat president en ceo Mark Parker maandag weten. De omzet uit deze verkopen steeg het afgelopen boekjaar met 22,9 procent van 3,5 miljard naar 4,3 miljard dollar (3,3 miljard euro).

Vooral het online kanaal heeft prioriteit voor Nike, vervolgt Parker. E-commerce vormt namelijk een steeds belangrijker aandeel in het gehele bedrijf, stelt hij. "We investeren behoorlijk agressief in dat platform." Zo stegen de opbrengsten uit e-commerce het afgelopen jaar met dertig procent.

Parker ziet mogelijkheden om door te blijven groeien. "We investeren onder meer in mobiel, waar goede resultaten uit voortkomen." Ook het online personaliseren van Nike-producten heeft zijn aandacht, stelt de ceo. Dat blijft volgens hem een erg belangrijk onderdeel van het online kanaal. Hij ziet daarvoor veel innovatiemogelijkheden.

Nike maakte vorige week bekend dat de totale omzet over het afgelopen boekjaar in alle markten behalve West-Europa en China is gestegen. Daardoor steeg de totale omzet van het bedrijf met elf procent naar 25,3 miljard dollar. De nettowinst ging met negen procent omhoog naar 2,5 miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!