'Communicatie essentieel bij leeftijdsverhoging alcohol'

Goede communicatie is essentieel bij verhoging van de minimumleeftijd voor de aanschaf van alcohol en tabak naar achttien jaar. Dat stelt Detailhandel Nederland in het actieplan dat donderdag is aangeboden aan het kabinet. Volgens de belangenorganisatie ondervinden winkeliers nu regelmatig problemen door onbegrip bij klanten voor de leeftijdscontrole.

De organisatie hoopt samen met de overheid tot een eenduidige communicatie te komen. De minimumleeftijd gaat op 1 januari 2014 omhoog van zestien naar achttien jaar.

Winkeliers zien dat de wederverkoop flink toeneemt. Steeds vaker koopt iemand die ouder is dan zestien jaar drank voor iemand die jonger is. Detailhandel Nederland roept gemeenten op hier strenger tegen op te treden. Een nieuwe wet geeft gemeenten de mogelijkheid om jongeren onder de zestien die alcohol bij zich hebben te beboeten. “Dat ondersteunt de detaillist in de lastige taak om verkoop van alcohol onder de zestien te weigeren”, aldus het actieplan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!