Boetiek.nl opent deuren van zoekmachine

Nederland is sinds dinsdag een nieuwe online modezoekmachine rijker. Boetiek.nl heeft meer dan vijfhonderdduizend modeartikelen uit ruim 150 online webshops verzameld, waaronder van Zalando, wehkamp.nl en de Bijenkorf. "Ik durf te stellen dat we daarmee al groter zijn dan Kleding.nl", zegt manager Niels Baars.

Het platform is een samenwerking tussen online publishers EEN Media en Promodeals. Klanten komen via 'ingenieuze zoek- en filtermogelijkheden' terecht bij artikelen, die zij vervolgens bij de aangesloten webwinkels kunnen bestelen. Boetiek.nl krijgt op basis van affiliate marketing per verkocht artikel een commissie.

De tegenhanger van Kleding.nl focust sterk op het opbouwen van een community, stelt Baars. "Dat bindt de bezoeker en zorgt ervoor dat zij terugkomen." Zo kunnen zij favoriete items in een zogenaamde lookbook plaatsen en die vervolgens delen met hun vrienden. Een blog met het laatste nieuws uit de fashionwereld moet de 'shopping experience' van bezoekers compleet maken.

In de modezoekmachine kunnen klanten ook kiezen uit assortimenten van kleinere webwinkels. Baars wil dat aantal de komende tijd uitbreiden om het aanbod van Boetiek.nl unieker te maken. Het is onderdeel van de strategie om te focussen op een snelle groei in Nederland. Een snelle expansie naar het buitenland zit er echter ook in, stelt hij. "De domeinnamen zijn daarvoor al geregistreerd."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!