Vergrijzende bevolking voelt steeds minder voor haarkleuring

In de VS zijn steeds minder oudere consumenten bereid soms jarenlang hun haar te kleuren. Grijs mag gezien worden en dat begint een probleem te vormen voor fabrikanten van haarkleurmiddelen. De Amerikaanse markt voor haarkleurmiddelen ligt rond de 1 miljard dollar per jaar. Na twee decennia lang flinke groeicijfers te hebben geboekt, vertoont de haarkleurmarkt de laatste twee jaar een daling van 4%. De reden is dat voor het eerst meer mensen hun haar niet meer kleuren dan dat er nieuwe gebruikers van haarkleurmiddelen bijkomen.Vooral baby boomers met grijs haar laten zich minder vaak verleiden tot het kleuren van hun haar. De oudste boomers zijn nu 60 en naarmate zij ouder worden daalt het aandeel dat het haar kleurt. Behalve demografische redenen is ook een gebrek aan innovatie de schuld van de dalende omzet van fabrikanten als Procter & Gamble en L`Oreal. Vooral marketing, design en in-store promotions zijn aan innovatie toe. Zo maken fabrikanten nog weinig gebruik van online acties. In de VS heeft L`Oreal USA met 49,5% het grootste marktaandeel, gevolgd door P&G met 31,5%, Combe met 9,6% en Revlon met 7,9%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!