Modeplatform To Be Dressed groeit gestaag

To Be Dressed, een website voor fysieke modewinkels die hun restvoorraad merkkleding kwijt willen, groeit sinds de start in april gestaag. Bij het platform zijn momenteel 25 winkels aangesloten die goed zijn voor zo’n vijfduizend kledingstukken. Dit laat eigenaar Barry Kikkert weten aan RetailNews.

“De achterliggende gedachte is de leeglopende winkelstraat de helpende hand te bieden. Zelfstandige winkeliers verdienen zo toch iets met hun restvoorraad, en dat geld kan worden aangewend voor de inkoop van de nieuwe collectie.” Volgens Kikkert krijgen kledingretailers daardoor meer armslag en hij hoopt dat het ervoor zorgt dat minder modewinkels hun deuren hoeven te sluiten.

Kikkert werkte vijf jaar bij een kledingzaak en zag dat die met veel voorraad bleef zitten. “Voor die overgebleven kledingstukken waren geen klanten te vinden, maar dat wilde niet zeggen geen vraag voor was.” Drie jaar lang was Kikkert bezig met de ontwikkeling van het concept. Volgens hem gaat er veel tijd zitten in het overtuigen van winkeliers om zich aan te sluiten. Dit komt omdat vooral in de modesector de klappen vallen en er onder deze retailers veel weerstand is tegen online verkoop, stelt de ondernemer.

“Door de krachten en het aanbod van vele winkeliers te bundelen, ontstaat er een attractieve online fashionoutlet waarvan de omzet direct terugstroomt naar de detailhandel ”, aldus Kikkert. De winkelier betaalt bij To Be Dressed een instapbedrag en een maandabonnement voor het aantal producten dat hij op het platform zet. “Daar verdienen we niet op. We vragen wel een percentage per verkocht artikel."

Voor de consument is de aanbieder van de producten anoniem. Dat is volgens Kikkert om ervoor te zorgen dat het extra omzet oplevert en niet dat er omzet wordt verplaats. Dit is wel het geval als een website de winkel en huidige collectie promoot, aldus de eigenaar. “Dan kunnen ze net zo goed een eigen webwinkel starten.” Pas als de klant een bestelling retour wil sturen, komt de naam en het adres van de winkel in beeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!