Taco Bell schrapt kindermenu

Taco Bell stopt de verkoop van kindermenu’s, omdat dit niet relevant is voor zijn gemiddelde consument. Kindergerechten zijn vaak doelwit van voedselactivisten. Hiermee is Taco Bell de eerste Amerikaanse fastfoodketen het kindermenu schrapt. In januari moet het besluit zijn doorgevoerd.

“Kindermenu’s en speelgoed zijn geen middelen meer om het doel van een relevantere Taco Bell te behalen”, aldus ceo Greg Creed. “We moeten ons concentreren op groeikeuzes die de verschillende behoeften van consumenten van alle leeftijden tegemoetkomen."

De kindermenu’s van Taco Bell zorgden dan ook voor een schamele 0,5 procent van de totale omzet, die in 2012 uitkwam op 7,5 miljard dollar. Ter vergelijking, McDonald’s realiseert zo’n tien procent van de 35,6 miljard dollar omzet in de VS  uit de verkoop van Happy Meals. Hoewel de kindermenu’s verdwijnen blijven sommige items, waaronder de Crunchy Taco, Soft Taco, Bean Burrito en Cheese Roll-up verkrijgbaar bij Taco Bell.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!