Aldi leert van fouten en lanceert luxe Aldi’s in UK

De Duitse discounter Aldi gaat in Groot-Brittannië luxe supermarkten openen. Hiermee wil Aldi in het Verenigd Koninkrijk de concurrentie aangaan met de supermarktketens Sainsbury’s, Tesco en Asda. Met deze strategiewijziging is een investering van € 715 miljoen gemoeid. Aldi wil met deze nieuwe luxe supermarkten de meer vermogende consumenten aanspreken, aldus Tony Baines, inkoopdirecteur van Aldi in Groot-Brittannië, in een interview met het Britse vakblad The Grocer. Volgens Baines heeft Aldi op de Britse markt fouten gemaakt. Zo presteerde Aldi-dochter Trader Joe’s minder dan verwacht, omdat de Britse klanten luxere winkels prefereren boven het discount-sobere Trader Joe’s. De nieuwe luxe Aldi-winkels worden met tv-spotjes en met advertenties in glossy tijdschriften gepromoot met de slogan ‘Spend a little, live a lot’. Ook hierin wijkt Aldi dus af van haar reguliere promotie via dagbladadvertenties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!