Aldi en Laurus verliezen klanten

In de eerste helft van dit jaar hebben Aldi en Laurus veel klanten verloren. Bij Laurus kwamen 146.000 klanten minder over de winkelvloer dan in de eerste helft van 2004. Dit is een daling van 2,5 procent. Het eerste kwartaal was voor Laurus slechter dan het tweede kwartaal van dit jaar. “Toen daalde de klantenkring van Laurus met 3,5 procent. In de laatste drie maanden was het verlies 1,5 procent. Langzaam kruipt Laurus uit het dal, hoewel nog een lange weg te gaan is”, aldus Joop Holla van onderzoeksbureau GfK. Aldi moest het in het afgelopen half jaar met 62.000 klanten minder doen. Dit betekent een verlies van 1,3 procent. Albert Heijn is de grote winnaar. In de eerste helft van dit jaar zag de marktleider zijn klantenkring uitbreiden met 213.000 kopers toenemen. Dit is een stijging van 2,5 procent. Volgens GfK heeft Albert Heijn vooral gezinnen met kinderen aan zich weten te binden. “Gezinnen met kinderen besteden beduidend meer dan een gemiddeld huishouden. Supermarkten vechter er daarom voor deze doelgroep binnen te halen”, aldus Holla in het AD. Gezinnen met kinderen besteden gemiddeld tussen de 25 en 40 procent meer in supermarkten dan andere klanten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!