Amazon topfavoriet Amerikaanse consumenten

Amazon is veruit de meest favoriete online retailer onder Amerikaanse consumenten. Dit blijkt uit onderzoek van Prosper Insights & Analytics naar de vijftig favoriete online retailers. Voor het zevende achtereenvolgende jaar staat het webwarenhuis bovenaan de lijst.

58 procent van de 5600 ondervraagde consumenten geeft de meeste voorkeur aan Amazon.com als online retailer, zowel voor kleding als andere producten. De nummer twee, Walmart.com, volgt op gepaste afstand met achttien procent. “Amazon maakt het voor shoppers makkelijk om keer op keer terug te keren naar hun website. Het ‘Subscribe & Save’-programma is hier een goed voorbeeld van. Met één klik is een bestelling geplaatst en zijn gelijk de contactgegevens opgeslagen. Als iets makkelijk is, dan wordt dat omarmd door klanten”, aldus een woordvoerder van het onderzoeksbureau.

In de lijst staat eBay op plek drie, Kohls.com is vierde en BestBuy.com neemt plek vijf in. De top tien online retailers is redelijk constant sinds 2010. Wel is er in de rest van de lijst een aantal flinke verschuivingen. De grootste stijger is BedBathandBeyond.com die van plek 44 vorig jaar naar nummer 27 stijgt. Ook Hollisterco.com (een onderdeel van Abercrombie & Fitch) maakt een flinke sprong van 45 naar 33. Nieuwkomers in de lijst zijn Belk.com op nummer 39 en HotTop.com op plaats 43.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!