'Bol.com kan zich voorbereiden op Amazon'

Bol.com kan zich alleen voorbereiden op de mogelijke komst van Amazon naar Nederland door zijn positie onder consumenten verder te verbeteren. Dat stellen analisten van SNS Securities. Met het bieden van een breed assortiment, aantrekkelijke prijsstellingen en ruime beschikbaarheid, wil de etailer nu al meer klanten trekken.

Volgens topman Michel Schaeffer zou de komst van Amazon de Nederlandse online markt een impuls geven en de concurrentie versterken. Afgelopen jaar was de online markt goed voor zeven procent van alle non-food verkopen. In het Verenigd Koninkrijk ligt dit percentage al op de achttien procent.

Eerder schrapte bol.com al de verzendkosten voor bestellingen boven de twintig euro. Ook worden er steeds nieuwe categorieën toegevoegd aan het assortiment van de etailer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!