'Prijs/kwaliteit en beleving succesformule vanHaren'

De focus op de prijs-kwaliteitverhouding en beleving zijn de belangrijkste succesfactoren van vanHaren. Dat zegt directeur Krein Bons in Faceretail, een interviewserie van Crossmarks in samenwerking met RetailTrends Media.

De schoenenketen kan zijn prijs laag houden, omdat het als onderdeel van Deichmann Group profiteert van schaalvergroting. "En kwaliteit is iets wat in onze missie staat", aldus Bons. "De oprichter van het moederconcern wil dat mensen die weinig te besteden hebben, wel op goede schoenen lopen." Die cultuur wordt volgens hem gedragen doordat het concern gestaag van twee- naar bijna vierduizend winkels is gegroeid en de boodschap 'consistent en consequent elke dag wordt verteld en geuit'. "Dat is het voordeel van een familiebedrijf ten opzichte van een beursgenoteerd bedrijf."

Werknemers van de retailer moeten daarnaast voor beleving in de winkel zorgen, stelt de directeur. "Mensen die bij vanHaren werken moeten passie hebben voor schoenen, maar bovenal voor klanten. Ik zeg altijd: 'Je moet een retailhart hebben'."

VanHaren verkocht in 2012 een recordaantal schoenen. In het interview gaat Krein Bons dieper in op de herpositionering van de schoenenketen die daaraan vooraf ging. Bekijk het volledige interview op ons YouTube-kanaal.

Eerder: 'Schoenenketens verdwijnen uit straatbeeld'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!