Lezers hebben geen aandacht voor supermarktadvertenties in kranten

De advertenties die de supermarktketens in de dagbladen plaatsen als wapen in de prijzenoorlog, trekken maar matig de aandacht van de consumenten. De lezer kijkt hooguit enkele seconden kijkt naar de advertentie en haakt dan af. Dat blijkt uit onderzoek van Iris Donkers, die erop afstudeerde aan de Universiteit van Tilburg. Donkers maakte gebruik van speciale apparatuur van onderzoeksbureau Verify in Hilversum. Het apparaat, de `eyeball-scanner`, registreert vijftig keer per seconde welke weg het oog van de lezer neemt. Donkers haalde meer dan honderd advertenties door het apparaat. Hoe de advertentie er ook uitziet, de consument is kennelijk niet meer gemotiveerd om de kortingen echt goed tot zich door te laten dringen, zo is de conclusie van het onderzoek.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!