COACH vervangt toonbank door servicedesks

De traditionele toonbank heeft in de vijftigste winkel van COACH plaatsgemaakt voor twee servicedesks. Daarmee gaat de sneakerformule mee met de tijd, stelt directeur Jos van der Wolk. "Daarin is geen plaats meer voor de traditionele toonbank. Dat is passé, veel te statisch."

De klant kan aan de internetzuil afrekenen, maar ook hulp krijgen van het COACH-personeel. "Bijvoorbeeld als een gewenste sneaker niet in de juiste maat of kleur op voorraad is", zegt Van der Wolk. Van een pilot is geen sprake, zegt een woordvoerder tegen RetailNews. "Dat zou betekenen dat het om een test gaat, maar op termijn maken de toonbanken in alle winkels plaats voor zulke servicedesks."

COACH wil verder met de inzet van een live interactief scherm en een loungecounter 'meer interactie, verbinding en een hoger serviceniveau' in de Rotterdamse winkel bewerkstelligen. De vestiging, die vrijdag wordt geopend, krijgt verder een zogenaamde DJ booth, vanwaar jong talent voor muziek moet zorgen. Daarmee wil COACH een 'Feel Right At Home'-sfeer creëren en inspelen op het aankoopgedrag van jongeren, zegt Van der Wolk.

Het nieuwe filiaal past volgens hem in het plaatje van het 'futureproof' maken van de winkels. Van der Wolk wil de komende drie tot vijf jaar nog twintig nieuwe vestigingen in Nederland openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!