'Bever beste multichannel retailer'

Outdoorketen Bever heeft afgelopen donderdag de eerste Multichannel Award gewonnen. Deze 'best practice award' werd donderdag uitgereikt door aangesloten brancheverenigingen bij het congres Shopping Today. Bever is volgens hen een 'voorbeeld voor andere retailers' met hun multichannelstrategie, liet Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen weten.

GfK onderzocht retailers die door vijftien brancheorganisaties waren voorgedragen als hun 'best cases'. Bij de beoordeling is onder meer gekeken naar de consistentie van branding en het gemak van online bestellen en offline afhalen. Daarbij heeft het onderzoeksbureau zowel de webwinkels als fysieke winkels van de genomineerden onderzocht.

Bever is enigszins verrast door de uitverkiezing, stelt ceo Greg Nieuwenhuys. "We beschikken pas sinds twee jaar over een eigen webshop." Hij onderscheidt vier punten die tot een succesvolle multichannelorganisatie leiden. Zo moet er een fundamenteel geloof zijn om online te overleven en moet er een goed plan liggen om een multichannelstrategie uit te rollen, stelt de ceo.

"Daarnaast is het belangrijk goede mensen en daarmee expertise in huis te halen", aldus Nieuwenhuys. Het belangrijkste en moeilijkste aspect is volgens hem echter de cultuuromslag binnen de organisatie. "De grootste uitdaging is mensen te overtuigen dat online geen bedreiging vormt, maar je beste vriend kan zijn."

Bever wordt als winnaar van de Multichannel Award voorgedragen voor de European E-commerce Awards, die koepelorganisatie Ecommerce Europe volgend jaar juni uitreikt. John Lewis sleepte deze prijs dit jaar in de wacht, voor Marks & Spencer en Burberry.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!