Dille & Kamille mikt op groei in Benelux

Lifestyleformule Dille & Kamille wil de komende vijf jaar groeien naar zo’n dertig winkels in de Benelux. Dat vertelt algemeen directeur Hans Geels in een interview in het oktobernummer van RetailTrends, dat deze week verschijnt.

De teller staat nu op 22 winkels, waarvan veertien in Nederland en acht in België. “We blijven uitgaan van organische groei en een bescheiden groeistrategie”, meldt Geels, die sinds dit voorjaar algemeen directeur van de formule is. “Je zult bij ons dus niet zien dat we in een jaar twintig filialen uit de grond stampen.”

In november opent de eerste winkel van de lifestyleformule in Amsterdam, aan de Nieuwendijk. Het concept focust zich in Nederland en België vooral op de grote en middelgrote steden. “Begin volgend jaar openen we ook in Nijmegen”, vertelt Geels. “Verder kijken we in steden als Groningen, Maastricht, Namen, Luik en Leuven.” Daarnaast kijkt de retailformule voorzichtig naar Duitsland en Frankrijk. “Een nieuw land en taalgebied veroveren is echter geen sinecure”, aldus Geels. “Voorlopig richten we ons dus op groei in de Benelux.”

Dille & Kamille laat al jaren een gestage groei zien. “Waar nu veel retailers minnen schrijven, houden wij onze licht groeiende lijn vast. In 2012 realiseerden we een omzetgroei van 7,4 procent. De voornaamste verklaring daarvoor is volgens Geels het concept van de formule, waar nooit van is afgeweken. “De belangrijkste pijlers zijn nog steeds het genieten van het alledaagse, tijd nemen voor de mooie dingen in het leven, eenvoud in design en uitstraling, zorgen voor warmte en gastvrijheid en in harmonie zijn met de natuur.”

Lees het gehele interview met Dille & Kamille-directeur Hans Geels in RetailTrends 10, die vrijdag verschijnt. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!