Jumbo richt zich nadrukkelijker op gezin

Jumbo slaat een nieuwe weg in met zijn marketingcampagnes. Door een gezin in de nieuwe reclamecampagne centraal te stellen wil de supermarktketen de kracht van zijn unieke formule benadrukken. De nieuwe Jumbo-familie bestaat uit bekende acteurs als Maike Meijer (Toren C) en Frank Lammers (De Dominee) en hun drie kinderen.

Jumbo legde in het verleden vooral de nadruk op de komst van de vele nieuwe supermarkten. Inmiddels is het merk enorm gegroeid. “Daarom is nu het moment gekomen ons meer te gaan richten op het benadrukken van onze unieke formule van de beste service, het grootste assortiment en de allerlaagste prijs. In onze nieuwe campagne vragen we daar op geheel eigen wijze aandacht voor”, aldus ceo Frits van Eerd.

Volgens directeur marketing Matthijs Moeken is de familie als iedere andere familie. Zo is de moeder de wijste, de vader af en toe het vierde kind, hebben ze een puberzoon die niks wil, een dochter van ‘tut-tut-tut’ en een nakomertje. “Ze doen hun boodschappen bij Jumbo omdat het de fijnste supermarkt is voor gezinnen”, aldus Moeken.

Voor de campagne werkt Jumbo samen met reclamebureau Alfred. 

Reacties 6


Marja Jaguar 19 mei, 19:58

Nieuwe zoon bij de achtertuinreclame??


Carolina B 2 jun, 23:50

Ik denk dat ie zn baardje heeft laten staan 😉


Arie Wittenberg 1 aug, 14:59

Waarom als,,gezin,, toch de 1,5 meter regel
-Is niet realistisch vind ik-


Arie Wittenberg 1 aug, 15:48

Is meer een constatering dan een verwijd ,ga graag naar jullie winkels
Ook in deze tijd
Vind de reclames leuk,grappig,maar als man mag de vader ook weleens wat intelligenter uit de hoek komen


Bert Roelofs 28 okt, 10:29

Zoonlief tóch Tim de Jong?


Jeannette Van 18 mei, 11:04

Waarom zien we het einde dat de moeder 1 kind vergeet op de parkeerplaats niet meer?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!