'Klantenrij bepaalt koopbereidheid'

Klanten letten meer op de lengte van een rij dan op de doorstroom ervan. Dat blijkt uit recent onderzoek van wetenschappers van de Columbia Business School in de Verenigde Staten. Onderzoekers bekeken hierbij het klantgedrag in winkels om de invloed van de wachtrijlengte op de koopbereidheid te ontdekken.

Klanten lopen sneller weg bij langere rijen, blijkt uit het onderzoek. De wetenschappers stellen dat het voor winkeliers beter is om per kassa een rij te hebben dan een systeem waarbij iedereen in één rij staat en aan het eind van de rij naar de eerst beschikbare kassa wordt gestuurd.

Klanten die makkelijker duurdere producten kopen haken ook sneller af als een wachtrij te lang is. Volgens de onderzoekers betekent dat als een actie vanwege de lage prijs veel mensen naar de kassa trekt, andere producten met een hogere winstmarge wellicht minder worden verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!