Zalando verkiest marktaandeel boven winst

Zalando blijft fors investeren om marktaandeel te winnen. Het Duitse online modehuis wil namelijk niet 'tegen de grenzen van zijn groei aan lopen', zegt Christoph Lütke Schelhowe, regiomanager voor West- en Oost-Europa in De Financiële Telegraaf.

De etailer neemt dit jaar onder meer 150 mensen aan voor de IT-afdeling, waar nu al driehonderd mensen in dienst zijn. Daarnaast bouwt Zalando dit jaar voor honderd miljoen euro een distributiecentrum bij Mönchengladbach, dat tien voetbalvelden groot wordt en 'op de groei is gebouwd'. "Het kan groter worden dan ons distributiecentrum bij Erfurt, en dat is Europa's grootste kledingkast", zegt Myrna Walsarie, country manager Nederland.

Zalando maakte vorig jaar meer dan een miljard euro omzet, maar heeft sinds de oprichting in 2008 nog geen winst geboekt. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland werd dat afgelopen jaar voor het eerst gedaan, vertelt Lütke Schelhowe. "Een tiende van onze verkopen gaat al via smartphone en tablet." Zalando heeft daarvoor zelf een app gebouwd. "Dat kost geld, maar investeerders geloven erin."

Lütke Schelhowe maakte woensdag op Emerce eRetail verder bekend retouren van Poolse klanten op te halen. Of Zalando dat ook in andere landen gaat doen hangt volgens hem van 'de omstandigheden en de cultuur af'. "Wij beschouwen Europa ook niet als een homogene markt, de lokale verschillen willen we juist benadrukken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!