De Bezorgbeer rolt shop-in-shopconcept uit

Grillspecialist De Bezorgbeer heeft maandag in Capelle aan den IJssel de zevende shop-in-shop van KipKip.nl geopend. Daarmee is de uitrol naar alle zestien vestigingen van de bezorg- en afhaalservice in de Randstad vergevorderd, laat eigenaar Martijn Jansen weten aan RetailNews.

Het initiatief is volgens hem vergelijkbaar met de opening van shop-in-shops van Délifrance in Kwaliteria. "Daarmee maak je de zaak meer rendabel", stelt Jansen. Nadat een poging tot samenwerking met New York Pizza op niets was uitgelopen, bedacht hij dit eigen shop-in-shopconcept. Waar de Bezorgbeer gespecialiseerd is in grillgerechten, kan de klant bij KipKip.nl specifiek terecht voor kip van de grill. "Het concept is in onze eigen vestiging in Rotterdam-Kralingse Veer uitvoerig getest en klaargemaakt voor een uitrol."

KipKip.nl slaat volgens Jansen zowel aan bij consumenten als franchisenemers. "Zeker in deze moeilijke tijd is het fijn dat zij zonder veel extra kosten toch extra omzet kunnen genereren." De formule maakt gebruik van de eigen keuken en zelfde balie, maar is verder met onder meer een eigen website en bezorgdienst gescheiden van de Bezorgbeer.

Jansen wil het aantal vestigingen van de Bezorgbeer graag uitbreiden. Dit jaar opent 'heel misschien' nog de zeventiende vestiging, terwijl hij ook voorzichtig naar het buitenland kijkt. "De domeinnaam voor Der Besorgbär ligt al vast", laat hij weten. Maar voorlopig heeft hij 'nog zat te doen' in eigen land. "New York Pizza heeft bijvoorbeeld meer dan 120 vestigingen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!