Tesco brengt click & collect naar de klant

Tesco voert een pilot uit waarbij klanten hun online bestelde boodschappen afhalen bij scholen, bibliotheken en sportcentra. Het is voor het eerst dat de supermarktketen de click & collect service buiten de eigen winkels brengt.

Vooralsnog draait de proef bij drie locaties in York. Voor de kerst moeten klanten voor de service ook terecht kunnen bij punten in Londen en het Schotse Dingwall.

Het supermarktconcern verwacht dat klanten deze uitbreiding op prijs stellen ‘omdat het boodschappen doen gemakkelijker voor hen maakt’. “Bovendien betekent het dat zij het boodschappen doen kunnen inpassen in hun levensstijl”, legt managing director Simon Belsham van Tesco.com uit.

Tesco opende in 2010 als eerste in Groot-Brittannië een click & collect drive-through. De dienst is nu beschikbaar in tweehonderd filialen door het hele land. Naar verwachting stijgt dat aantal in 2014 naar driehonderd.

Brits supermarktconcern Asda onderzoekt eveneens de mogelijkheden om haar click & collect service uit te breiden. De keten richt zich daarbij op afhaalpunten voor forenzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!