Baps zet shoproutes uit

Consumenten kunnen via winkelplatform Baps shoproutes volgen die zijn samengesteld door experts. De routes zijn bedoeld voor mensen die niet specifiek op zoek zijn naar iets, maar zich willen laten inspireren. Dat vertelt medeoprichter Jasmijn van Dijk aan RetailNews.

De eerste route van een expert is door styliste Lonneke Nooteboom ontwikkeld. "Zij heeft winkels aangestipt die volgens haar tot de beste van Nederland behoren", zegt Van Dijk. Het winkelplatform zet zelf eveneens shoproutes uit op basis van eigen expertise. "Daarnaast maakt het gebruik van gebruikers en volgers op sociale media, die om hun favoriete winkels gevraagd worden."

Haarlem is een van de eerste steden met een eigen shoproute, die door Baps zelf is ontwikkeld. Daarnaast hebben winkeliers uit Den Haag en Amsterdam zelf shoproutes uitgezet in de speciale pagina van hun winkelgebied binnen het winkelplatform van Baps.

Voor het volgen van de shoproute moet de gebruiker van de mobiele applicatie van Baps het gps-signaal op zijn smartphone aanzetten. De app vertelt dan welke winkels van de route zich het dichtst bij zijn huidige locatie bevinden. Doordat de winkels worden gesorteerd op volgorde van afstand, kan de consument zelf zijn route uitstippelen. "Wanneer hij in de buurt van een winkel komt, wordt hij daar middels een pushbericht op zijn telefoon op gewezen", aldus Van Dijk.

Eerder: Baps digitaliseert winkelgebieden

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!