Superunie wil af van fouten in artikeldata

Superunie gaat in toenemende mate optreden tegen fouten in de artikeldata van producten. Dat zegt Dick Roozen, directeur van de inkooporganisatie van veel supermarkten, waaronder Coop, Spar en Detailresult.

Datajuistheid is volgens Roozen een ‘integraal onderdeel van een kwalitatief product’. Toch is nog steeds meer dan tachtig procent van alle artikeldata incorrect of incompleet. Ondertussen blijft het aantal productkenmerken groeien. “Allergenen, oorsprong, productinformatie. Naast de standaarddata komt er steeds meer bij.”

Het corrigeren van alle fouten in artikelgegevens kost de inkooporganisatie jaarlijks 1,5 miljoen euro. “We verlangen van leveranciers dat alles in een keer correct wordt ingevoerd.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!