Van den Assem gebruikt hologram in winkel

Schoenenretailer Van den Assem gaat een 3D-display in zijn Rotterdamse winkel plaatsen waarin bijvoorbeeld nieuwe schoenen worden geprojecteerd. De holografische showcase staat in december bij wijze van proef een maand in de grootste vestiging van de retailer.

In het driedimensionale display wordt een beeld van een object of persoon geprojecteerd. Door de geïntegreerde bewegingssensoren kunnen klanten met het beeld spelen en bijvoorbeeld schoenen naar zich toe halen.

De showcase is op afstand bedienbaar en voorzien van een audiosysteem. Klanten worden toegesproken door Berry van den Assem, directeur-eigenaar van de schoenenketen. “Hij heet het winkelend publiek welkom en kan bijvoorbeeld acties communiceren”, legt marketingmanager Alexandra van der Vloed uit aan RetailNews.

De display van Showcase for Real moet de winkel interactiever maken. “Als dit een succes wordt, kunnen we de toepassingen uitbreiden en het display bijvoorbeeld koppelen aan Facebook”, aldus Van der Vloed. “Daarmee kan de klant ook na sluitingstijd als het ware een kijkje nemen in de winkel.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!