DPD en GLS perken thuisafleveringen in

Pakketdiensten DPD en GLS ontwikkelen initiatieven om de thuisaflevering van bestellingen in te perken en zo kosten te drukken. “Consumenten moeten zich meer bewust worden van het logistieke proces”, vindt Rico Back, general manager van GLS. Hoe vaker een pakket moet worden aangeboden hoe hoger de kosten.

GLS wil hierom meer eigen afhaalpunten. Orders die niet direct aan de deur kunnen worden afgeleverd, gaan naar een nabij afhaalpunt, waar ze een kleine week blijven liggen. Wordt de bestelling niet afgehaald, dan gaat het retour afzender. DPD denkt in Duitsland over een vergelijkbaar initiatief en wil pakketjes van internetbestellingen in plaats van drie keer maximaal twee keer aanbieden op een huisadres. Voorwaarde is dat de consument dan de optie krijgt om zijn bestelling ergens in de buurt af te halen.

Momenteel installeert DPD afhaalpunten in de pick up points van internetsupermarkt Superdirect.com. Hiermee zou de optie om af te halen in plaats van af te laten leveren zich op termijn ook in Nederland kunnen manifesteren. Op dit moment is Superdirect alleen in Eindhoven actief. Komend jaar breidt het bedrijf uit met vijf tot vijftien locaties in de Randstad.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!