'Retailers folderen minder'

Retailers verspreiden dit jaar voor het eerst minder reclamefolders. Winkeliers kijken steeds kritischer naar waar en hoeveel folders ze verspreiden. “Er is sprake van een trendbreuk”, constateert Yme Pasma, directeur van folderverspreider VSP.

In 2012 kreeg een huishouden per week gemiddeld 37 folders. Dit jaar is echter een volumedaling van ongeveer twee procent zichtbaar. Pasma denkt dat die daling de komende jaren met hetzelfde percentage doorzet.

Op dit moment heeft 21 procent van de huishoudens een nee-sticker op de brievenbus. Dat aantal stijgt jaarlijks ‘met een procentje’, aldus Pasma. Desondanks waarderen consumenten de papieren folder nog steeds. “Online worden ongeveer vijf miljoen folders bekeken. Nog steeds worden honderd miljoen folders op de bank met een kopje thee bekeken.”

De folder heeft volgens hem nog steeds het gewenste effect. Winkeliers zien naar zijn zeggen klanten vaak naar de winkel komen naar aanleiding van een aanbieding in een folder. “Zeeman was een paar jaar geleden gestopt met de folder, maar is daar weer op teruggekomen. Ik denk dat ze tijdens de stop minder klanten naar de winkel zagen komen.”

Eerder:
Digitale folder steeds vaker mobiel gelezen

'Europeaan verknocht aan folder'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!