Coca-Cola schenkt advertentiebudget na tyfoon

Coca-Cola schort haar reclameactiviteiten in de Filippijnen op en doneert het advertentiebudget aan de hulpverlening aan slachtoffers van de tyfoon Haiyan. Tot nu toe heeft de frisdrankgigant voor 2,5 miljoen dollar (1,8 miljoen euro) aan geld en hulp in natura beschikbaar gesteld.

Het concern wil hiermee zijn solidariteit met de Filippijnse bevolking tonen, stelt Carlos Salazar Lomelín, ceo van Coca-Cola FEMSA. “In deze tijden laat het land zijn veerkracht en sterke geest zien en komen onze waarden van zelfredzaamheid als team het best naar voren.”

Het dodental na de tyfoon is opgelopen tot vijfduizend. Meer dan vijftienhonderd mensen zijn nog vermist. Experts schatten dat de wederopbouw van de getroffen gebieden mogelijk 5,8 miljard dollar (4,3 miljard euro) kost.

Hoewel het initiatief van de frisdrankonderneming wordt toegejuicht, plaatsen critici er kanttekeningen bij. In hun ogen is het namelijk een verkapte reclameactiviteit. Consumenten zouden een positiever beeld krijgen van Coca-Cola en de producten kopen om het concern te steunen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!