'Sint bezorgt webwinkels 225 miljoen extra'

Nederlandse webwinkeliers verwachten tussen 1 november en 5 december 225 miljoen euro extra omzet te genereren. Dat is 47 procent bovenop de gemiddelde weekomzet van voor de feestdagen, berekenen Thuiswinkel.org, PostNL en Blauw Research in een gezamenlijk onderzoek.

De gemiddelde weekomzet in de periode voor Sinterklaas ligt daarmee op 140 miljoen euro. "Het online kanaal heeft voor de Sint een vaste plek verworven als aankoopkanaal", concludeert directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org. "Met zijn smartphone en tablet is hij 24/7 online en kan hij gemakkelijk en snel zijn aankopen doen."

De online bestedingen worden gestimuleerd door een snellere en flexibelere bezorgservice, waarbij de consument onder meer zelf de bezorgdag kan kiezen. Die dag ligt gemiddeld drie dagen na de bestelling, blijkt uit het gebruik van PostNL MijnPakket. Daarmee kunnen online kopers zelf aangeven wanneer en waar hun bestelling wordt bezorgd. De vrijdag en zaterdag zijn de populairste bezorgdagen.

De verwachte extra omzet voor Sinterklaas stijgt ieder jaar. Zo gingen online retailers in Nederland vorig jaar uit van 42 procent extra omzet per week. Een derde van de tweeduizend ondervraagde etailers verwacht in de toekomst dat de consument relatief meer geld aan kerstcadeaus gaat uitgeven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!