Zalando-investeerder aast op Aziatische markt

Zalando-investeerder Rocket Internet wil Azië gaan veroveren. Samen met Acces Industries, van de Amerikaanse zakenman Lev Blatvatnik, en Scopia Capital Management uit New York heeft de investeerder 112 miljoen dollar (82,2 miljoen euro) opgehaald. Hiermee moet de positie van Zalando’s Aziatische zusje Zalora worden versterkt.

Zalora is in 2012 opgericht en verkoopt nu online circa vijfhonderd merken in Singapore, Indonesië, Maleisië, Thailand, Vietnam, Hong Kong, Brunei en de Filipijnen. Naast artikelen van internationale merken als Nike en Benetton zijn ook bijna 1800 kledingstukken verkrijgbaar onder het kopje ‘moslimmode’. Volgens de etailer heeft Zalora maandelijks achttien miljoen unieke bezoekers.

Dat Rocket Internet zijn focus op Azië heeft liggen wordt ook duidelijk uit zijn gestaag afnemende aandeel in het Europese Zalando. Momenteel bezit het bedrijf nog 8,7 procent van de Zalando-aandelen. Met dertig procent is Kinnevik nu de belangrijkste aandeelhouder van de webshop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!