Etam Groep wil de grens over

Etam Groep wil met Miss Etam, Promiss of een nieuwe formule de grens over. Het modeconcern doet momenteel marktonderzoek in omringende landen om de uitrol te bepalen. Dat laat ceo John van der Ent weten in het decembernummer van RetailTrends, dat deze week verschijnt.

Zo test Etam Groep via Neckermann of de collecties van Promiss in België aanslaan, vertelt hij. "Niet moeilijk doen en tegen lage kosten vanuit de bestaande supply chain over de grens groeien", schetst Van der Ent het toekomstbeeld.

Etam Groep kijkt verder naar de mogelijkheden om uit te breiden via een nieuw winkelformat. De functie van de fysieke winkel zal namelijk veranderen, stelt de ceo. "We leren nu hoe we de winkels goed kunnen combineren met online." Het winkelpersoneel van Miss Etam en Promiss gebruikt bijvoorbeeld vaker de tablet om 'de klant te adviseren met nog veel meer online assortiment'.

Voor het nieuwe format denkt Van der Ent aan kleine winkeltjes of click & collect-punten. "Vergelijk het met Albert Heijn dat formats heeft vanaf de grote XL's tot de kleine AH to go-winkeltje", zegt hij. Waar de supermarktketen dat naar gelang eetmoment doet, kijk Etam Groep naar het kleedmoment. "We gaan nu uitvinden wat de klant wil", aldus Van der Ent.

De ceo van Etam Groep gaat in RetailTrends 12 dieper in op de uitbreidingsplannen van het concern. Verder geeft hij een inkijkje in het fulfilment centre ('een van de best bewaarde geheimen in de retail') en vertelt hij over de recente reorganisatie bij het modeconcern. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!