Consument op zondag meest mobiel actief

De Europese consument maakt op zondag veruit het meest gebruik van smartphone-apps en mobiele websites. Dat blijkt uit onderzoek in acht Europese landen van Widespaces, de Europese marktleider in premium mobile advertising. Gemiddeld worden smartphones 150 keer per dag gebruikt, waarbij significante verschillen te zien zijn in tijdstippen waarop gebruikers geïnteresseerd zijn in bepaalde onderwerpen.

Volgens Widespace is informatie over mobiel gebruik voor adverteerders waardevol om hun campagne strategisch te kunnen plannen. “Een van de grootste voordelen van mobiele campagnes is dat advertenties gemakkelijk via de media verspreid kunnen worden op het moment dat ze het meeste effect hebben”, aldus Keith Ta, country manager Nederland. “Mobiele apparaten geven adverteerders de mogelijkheid om demografische en geografische data te combineren. Zo kunnen we bijvoorbeeld precies nagaan waar de ontvanger is, hoe het weer daar is en welke applicaties en websites het populairst zijn.”

Uit het onderzoek blijkt dat mobiele gebruikers de dag beginnen met het checken van algemeen en financieel nieuws, veelal terwijl ze naar muziek luisteren. Tijdens de lunch wordt vooral het beursnieuws gescand en worden privézaken opgelost terwijl in de middag meer aandacht wordt besteed aan social media, fashion en entertainment. In de avond is het mobiel gebruik het hoogst en scoren vooral websites en apps in vrijetijdscategorieën als sport en spelletjes bovengemiddeld.

De zondagavond kent een flinke piek in het raadplegen van de weersverwachting; in de herfst lag het gebruik van weer-apps op deze avond 65 procent hoger dan het gemiddelde gebruik op andere dagen van week. En hoewel mobiel gebruik op vrijdag een dip kent, worden muziek en radio juist op deze dag het meest geconsumeerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!