Retailers sluiten aan bij Indoor Google Maps

Albert Heijn en de Bijenkorf haken met een aantal filialen aan bij de introductie van Indoor Google Maps in Nederland. Google lanceerde deze binnenhuisvariant van Google Maps donderdag in ons land. Klanten kunnen met deze functionaliteit op hun smartphone zien waar ze zich in winkelpand bevinden en ‘gemakkelijk navigeren naar de schappen waar ze willen zijn’, aldus AH.

Voorlopig gaat het om een pilot die draait in de AH-filialen in Ede, Diemen, Leiderdorp, Enschede en Muiden. “We maken graag gebruik van innovatieve ontwikkelingen om het boodschappen doen prettiger en gemakkelijker te maken voor onze klanten”, zegt algemeen directeur Sander van der Laan.

Warenhuisketen de Bijenkorf zet Indoor Google Maps in in de flagshipstores in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. De applicatie moet de winkelervaring van shoppers vereenvoudigen. “We willen de klanten op alle mogelijke niveaus en via elk kanaal en apparaat bedienen. Dit is daarbij een uiterst belangrijk hulpmiddel”, aldus marketingdirecteur Robert Bohemen.

Ook winkelvastgoedexploitant Corio maakt in haar winkelcentra waaronder Hoog Catharijne en Alexandrium Shopping Center gebruik van Indoor Google Maps. Vastgoedeigenaren kunnen zelf een eigen kaart uploaden. Indoor Google Maps is automatisch beschikbaar in de laatste versie van Google Maps.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!