Saturn vergroot aanwezigheid in Nederland

Media Markt-Saturn Holding zet in Nederland in tegenstelling tot andere Europese landen sterk in op de tweemerkenstrategie. Door de verregaande samenwerking met Phone House moet het merk Saturn dichter naar de consument gebracht worden. Dat vertelt directeur Barry van Ruiven van Media Markt-Saturn Nederland aan RetailNews.

Onderdeel van de gisteren ondertekende exclusieve samenwerkingsovereenkomst is de opening van Saturn-proposities in alle 211 vestigingen van Phone House. Hoe dit plan er concreet uit komt te zien, weet Van Ruiven nog niet. Wel kan hij vertellen dat Saturn in de toekomst zowel online als offline binnen Phone House aanwezig is. "Daarmee gaan we mee met de klant, die steeds meer multichannel winkelt", aldus de directeur.

De reden dat niet de Media Markt maar Saturn-formule binnen Phone House wordt uitgerold, ligt volgens hem aan de focus van de winkelketens. Het concern kiest namelijk voor een duidelijker onderscheid tussen de twee winkelformules, stelt hij. Waar de winkels van Media Markt zich richten op megastores, een lage prijsstelling en een hoogwaardig assortiment, zal Saturn zich volgens Van Ruiven meer gaan onderscheiden als winkelketen met een zeer hoog serviceniveau. Dat laatste sluit het beste aan bij Phone House, dat het van zijn 'telecomexpertise, hoogwaardige serviceverlening en technische ondersteuning' moet hebben.

Afgelopen maand werd bekend dat winkels van Saturn in Turkije worden omgebouwd tot Media Markt. Eerder stopte moederconcern Metro Group al met de formule in België, Griekenland, Rusland, Hongarije, Spanje en Zwitserland. In Nederland staan momenteel 32 winkels van Media Markt en dertien van Saturn. Voor volgend jaar staan twee nieuwe winkelopeningen van Saturn op de planning.

Eerder:
Media Markt en Phone House bundelen krachten
Saturn trekt zich verder terug

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!