'Fysieke retail wint strijd van online'

Online retailers leggen het binnen vijf jaar af tegen de fysieke winkelstraat. De lokale winkels zijn dan namelijk in staat consumenten een mix van een fysieke en virtuele winkelervaring te bieden. Dat is een van de verwachtingen die technologiebedrijf IBM heeft gepubliceerd in een jaarlijks rapport.

Waar fysieke retailers nu steeds harder worden geraakt door de groei van online shoppen, kunnen zij volgens IBM het tij keren dankzij het gebruik van nieuwe technologieën. Zo zullen winkeliers in de toekomst in staat zijn het fysieke winkelen te verrijken met de voordelen van online shoppen. Winkelmedewerkers hebben dankzij technologische innovaties bijvoorbeeld altijd de beschikking over de gewenste productinformatie, gegevens over de klantloyaliteit, aankoopgeschiedenis van de klant, gebruikersreviews, blogs en magazines.

"Een winkelapplicatie vraagt op basis van jouw wensen of je een bepaalde camera wilt zien, waarna een verkoper je meeneemt naar de juiste locatie", schetst Bernie Meyerson, vicevoorzitter innovatie bij IBM. De werkwijze is vergelijkbaar aan die van online spelers, met het verschil dat de consument in de winkel het product na het afrekenen direct in bezit heeft. Deze technologie ontwikkelt zich volgens Meyerson zo goed, dat het webwinkeliers aanzet tot het openen van fysieke winkels.

Bekijk op onze Facebookpagina de video van IBM over de rol van de fysieke winkelstraat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!