Skin Cosmetics wil meer 'ambassadeurs'

Skins Cosmetics wil doorgroeien naar een ‘iets groter plaatje’. Dat zegt mede-oprichter en eigenaar Philip Hillege in FaceRetail, een video-interviewserie van RetailTrends Media in samenwerking met Crossmarks. In landen als Italië zijn nichemerken volgens hem bijvoorbeeld goed voor tien procent van de cosmeticamarkt.

Skins Cosmetics doet zelf niet aan traditionele marketing om zijn producten onder de aandacht te brengen. De geleidelijke groei van Skins Cosmetics wordt volgens Hillege voornamelijk gestimuleerd door klanten die hij als ‘ambassadeurs’ bestempelt. Hillege heeft onder meer de gastvrouw geïntroduceerd om hen beter te ontvangen. Zij bieden klanten een hapje en een drankje aan als het druk is, vertelt hij. Dat zorgt er volgens hem voor dat klanten steeds weer terugkomen. “Dat is ook leuk aan retail. Mensen zijn fan van wat we doen.”

De winkelketen denkt altijd na over manieren om te vernieuwen of ‘anders te zijn’, zegt Hillege. Zo was Skins Cosmetics als een van de eerste ketens iedere dag tot acht uur open. Daarnaast biedt het online consumenten aan hun bestelling binnen twee uur per fietskoerier thuis te laten bezorgen. “Wij nemen de extra kosten voor onze rekening”, stelt de eigenaar.

Skins Cosmetics dat momenteel over elf vestigingen beschikt, noteerde in het eerste halfjaar van 2013 een groei van veertien procent. Een jaar eerder nam de omzet ook al met dubbele cijfers toe. De komende jaren wil Hillege doorgroeien door meer mensen fan te maken van de winkelketen. “We doen een soort missionariswerk om de ogen van mensen te openen voor wat in ons segment nog meer te koop is dan ze eigenlijk weten.”

Bekijk het volledige interview op ons YouTube-kanaal.

Eerder sprak FaceRetail met topmannen van Hornbach Nederland, EkoPlaza, vanHaren, Coolblue, Decathlon Nederland en LaPlace. Deze interviews zijn ook te vinden op ons YouTube-kanaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!