'Concept Coolblue leent zich voor expansie'

Coolblue kijkt naar de mogelijkheden om uit te breiden naar het buitenland. Dat laat directeur en oprichter Pieter Zwart weten aan RetailNews. Het winkelbedrijf is vooralsnog alleen in Nederland en België actief.

“Het concept leent zich voor uitbreiding naar het buitenland”, zegt Zwart. Hij denkt de stap naar andere landen in Europa dit jaar nog niet te maken. “In België kunnen we bijvoorbeeld eerst nog heel hard groeien.”

Zwart ziet vooral uitbreidingsmogelijkheden voor Coolblue via ‘talloze kleine verbeteringen en meer naamsbekendheid’. “Daarnaast openen we webwinkels in nieuwe productcategorieën. Zo hebben we eerder deze week twee fitnesswinkels geopend.” Daarmee komt het totale aantal webwinkels inmiddels boven de driehonderd uit. En het einde is nog niet in zicht, stelt hij. “Ik zie ruimte voor duizenden webwinkels.” Het overnemen van andere webwinkels is daarbij voorlopig niet aan de orde. “Er is nog genoeg ruimte om autonoom door te groeien.”

Coolblue denkt dit jaar meer dan driehonderd miljoen euro omzet te draaien, tegenover 248 miljoen in 2013. Winstcijfers maakt de retailer niet bekend. “Maar we zijn al veertien jaar lang winstgevend”, besluit Zwart.

Eerder: Omzet Coolblue naar kwart miljard euro

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!