Zalando kondigt Nederlandse app aan

Zalando heeft een universele applicatie gelanceerd, die zowel op de iPhone als iPad te gebruiken is. Daarmee springt de Duitse etailer naar eigen zeggen in op de ‘significante verandering in het surf- en koopgedrag van klanten’. De app wordt gedurende dit jaar naar alle veertien internationale markten uitgerold, waaronder Nederland.

Op dit moment bestaat er nog geen Nederlandse app van Zalando. Zalando bracht ongeveer een jaar geleden zijn eerste ‘Shopping App’ uit voor de Duitse markt. Sindsdien is deze applicatie, die alleen voor de iPhone en Android-telefoons beschikbaar is, bijna twee miljoen keer gedownload. “De ontwikkeling van een universele app voor iOS-apparaten was voor ons de volgende logische stap om de winkelervaring voor onze klanten nog comfortabeler te maken”, reageert chief experience officer Filip Dames.

Een op de drie bezoekers van Zalando komt binnen via een mobiel apparaat. Verder stelt de fashionretailer dat de helft van alle mobiele bestellingen thuis via een smartphone of tablet wordt geplaatst. In totaal wordt ongeveer een kwart van de omzet van Zalando via mobiele apparaten binnengehaald.

Eerder:
Zalando ontwikkelt nieuwe mobiele applicatie
Zalando brengt mobiele apps uit

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!