'Retailer wil beste van twee werelden'

Veertig procent van de retailers vindt dat hun eigen organisatie klanten niet optimaal via de verschillende kanalen bedient. Wel ziet ruim tachtig procent de on- en offline shoppende klant als een grote kans. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim honderd retailers uit vijftien landen van Ebeltoft Group, waar Q&A Research & Consultancy in Nederland partner van is. In EtailTrends 1 zijn drie aandachtspunten geformuleerd om van zowel online als fysiek winkelen te profiteren.

Zo moet de retailer in staat zijn om de klant altijd inzicht te geven in de voorraden. Zowel online als offline klanten willen namelijk zekerheid dat ze kunnen vinden en kopen wat ze nodig hebben. Bij meer dan de helft van de retailers blijkt dat online informatie over wat er in de winkel voorradig is, niet beschikbaar is.

Door deze voorraadinformatie wel aan te bieden, stimuleren retailers hun online bestellingen en het winkelbezoek. Zo halen sommige klanten hun bestelling op, terwijl anderen de finale aankoopbeslissing in de winkel maken. Retailers moeten daar de longtail aanbieden, om ervoor te zorgen dat de consument niet misgrijpt.

In EtailTrends 1 komen ook de twee andere aandachtspunten aan bod. Zo wordt er ingegaan op de eisen aan verkoopmedewerkers en het gebruik van metingen. Klik hier voor een abonnement op jaarlijks zes EtailTrends en elf RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!