'AH kan groeien door persoonlijkere reclame'

Albert Heijn kan een hoop winst behalen door reclames te personaliseren. Zo lopen Amerikaanse winkelketens met hun systemen ver voor op Nederlandse collega’s, stelt een woordvoerder van moederconcern Ahold in De Financiële Telegraaf. “We moeten de kennis uit Amerika over zien te brengen naar Europa om hier weer terrein te winnen.”

In de Verenigde Staten worden onder meer de exacte routes van bezoekers door een supermarkt geregistreerd via sensoren die contact maken met hun smartphones. De data die dat oplevert, kunnen supermarkten gebruiken om winkels gerichter in te richten, stelt retailexpert Jerry Stam. “In Nederland is daar echt nog een hele markt voor te winnen, vooral via de AH-bonuskaart.”

De nieuwe bonuskaart die Albert Heijn in oktober introduceerde, werkt echter nog niet goed, stelt marketingexpert Paul Moers. “Het lukt vaak niet om de Air Miles eraan te koppelen”, geeft hij als voorbeeld. Daarnaast krijgen klanten volgens hem speciale aanbiedingen toegewezen, waarin ze helemaal geen interesse hebben. “Het personaliseren van aanbiedingen voor klanten: daar is een hoop winst te behalen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!