‘De beste winkel ontstaat door samen te werken’

De omzet van de grootste partners van bol.com is inmiddels meer dan een miljoen euro. Dat deelde ceo Daniel Ropers mee in zijn presentatie over ‘netwerkkracht’ op de Webwinkel Vakdagen.

Ropers gelooft heilig in samenwerken met andere partijen en netwerken. Daarvoor richtte bol.com een aantal jaar geleden Bol Plaza op. Hierin kunnen andere spelers hun producten aanbieden. Inmiddels zijn er vijfduizend verkopers actief op dit platform. De grootste partners daarvan behalen ruim een miljoen euro omzet. Het omzetaandeel van Bol.com Plaza is inmiddels 35 procent.

Bol.com werkt daarnaast ook samen met andere netwerken. Een goed voorbeeld hiervan is Lootjestrekken.nl, waarop bol.com ook actief is. “Wij willen aanwezig zijn daar waar de klant zich oriënteert”, aldus Ropers. Volgens de ceo is er geen een winkel of netwerk dat alle behoeftes kan invullen van een specifieke consument. Door samen te werken met andere spelers worden alle unieke waarden gebundeld. Hierdoor kan beter worden voldaan aan de consumentenbehoefte.

Ropers gaf voorts aan dat bol.com in de toekomst ook food, diensten en services gaat aanbieden. “We zijn onderdeel van Ahold, dus dat behoort tot de mogelijkheden. Maar we nemen een stap tegelijk.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!