Albert Heijn komt met nieuw prijzenoffensief

Albert Heijn start binnenkort met een nieuw prijzenoffensief. De supermarktketen wil de prijs van nog eens duizend artikelen verlagen. Vakblad Distrifood bracht dit bericht zaterdag naar buiten. In de markt gonsde het al enige tijd van de geruchten over de op handen zijnde nieuwe prijsverlagingen. Volgens ingewijden zou het hierbij om het basispakket levensmiddelen, het sociale pakket, gaan. Dit betekent, dat niet alleen het Laurusconcern last krijgt van deze nieuwe prijsverlagingen, maar ook de zusterorganisatie Schuitema met winkelformule C1000. Bij C1000 komen veel gezinnen met kinderen. Het basispakket is hier een belangrijke pijler. Het prijsniveau van dit pakket zal door deze nieuwe verlaging bij Albert Heijn op hetzelfde niveau uitkomen als het sociale pakket bij C1000. Het zou de derde grote ronde van prijsverlagingen inluiden. Een woordvoerster van Albert Heijn wilde zaterdag alleen zeggen dat Albert Heijn in het najaar met "leuke acties" komt. "Klanten komen terug van vakantie. Dan is het zaak om hun harten weer te veroveren. We blijven daarbij kijken naar de prijzen." De nieuwe aanval heeft volgens Distrifood de codenaam 'Nekslag' meegekregen. In de markt wordt met deze krachtterm al snel gewezen op concurrent Laurus.“We laten ons niet uit de markt prijzen”, zegt een woordvoerder van Laurus. De woordvoerster van Albert Heijn ontkent het intern gebruik van de term ‘nekslag’. De Consumentenbond vreest voor het verdwijnen van supermarkten door de aanhoudende prijzenoorlog. “Voor de komende weken zijn prijsverlagingen natuurlijk goed nieuws voor de consument, maar we willen wel dat zij straks nog kunnen kiezen tussen verschillende winkelbedrijven”, zegt Sicco Louw van de Consumentenbond in een reactie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!