'Prijsconcurrentie waait over naar Belgische supers'

Prijzen in Belgische supermarkten zullen met vijf tot tien procent dalen door de concurrentie van Albert Heijn en Lidl. Een dergelijke prijsdaling in de komende vijf jaar is volgens analisten niet denkbeeldig. “De hevige prijsconcurrentie zoals in Nederland en de Verenigde Staten zal naar België overwaaien”, aldus analist Patrick Roquas.

Traditionele spelers zoals Colruyt en Delhaize komen in het nauw door de focus op lage prijzen door AH en Lidl. Colruyt reageert daarop door de prijzen in vier tot zes winkels in de buurt van een AH-vestiging te verlagen. Het gaat daarbij om verlagingen van gemiddeld vijf tot zeven procent, blijkt uit in een analyse van Rabo Securities.

Ahold zal bij onze zuiderburen een forse omzetgroei vertonen, stelde Roquas eerder. AH is daar volgens hem vrijwel de goedkoopste keten dankzij inkoopvoordelen en een hogere inkoopefficiëntie. In 2016 zou de supermarktketen er over een marktaandeel van drie procent beschikken.

Eerder:
‘Ahold gaat stevig groeien in België’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!