Action spint garen bij 'treasure hunt'

Action haalt zestig procent van zijn omzet uit in-outproducten. Dat geeft een ‘treasure hunt’ voor klanten, waardoor zij gesteund door de lage prijzen vaker per week terugkomen en langer in de winkel blijven dan bij andere non-food retailers. Dat stelde ceo Ronald van der Mark op het Anton Dreesmann Jaarcongres, waarvan in RetailTrends 2 een nabeschouwing is gepubliceerd.

“Elke winkel voert tienduizend items waarvan er elke week honderd tot 150 worden vernieuwd”, geeft Van der Mark aan. Veertig procent van de omzet komt volgens hem uit het vaste assortiment ‘waarvoor mensen echt naar Action komen’.

Action heeft vorig jaar de ‘magische grens’ van een miljard euro aan netto-omzet doorbroken, vertelt Van der Mark. De winkelketen bouwt de internationale expansie versneld uit. Zo opent binnenkort een tweede distributiecentrum in Limburg, zegt de ceo. “Van daaruit kunnen we weer honderden winkels openen in België, Duitsland en Frankrijk waar onze formule ook aanslaat.”

Action is in twintig jaar tijd gegroeid naar meer dan vierhonderd filialen en bleef daarbij volgens Van der Mark ‘goed onder de radar’. In de nabeschouwing in het februarinummer van RetailTrends vertelt hij onder meer over de bagatellisering door de concurrentie, de operational excellence van de winkelketen en het succes als monochannelretailer. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!