'Consument wil inzicht in verzending'

Online shoppers willen inzicht in de verzending en levering van hun online bestelling. Dat stelt logistiek dienstverlener UPS na onderzoek onder veertienduizend consumenten uit zes Europese landen waaronder Nederland, de Verenigde Staten, Canada, Azië, Australië en Mexico.

Na het afronden van de bestelling vindt 49 procent van de Europese consumenten de traceerbaarheid van hun pakket belangrijk. Shoppers willen via e-mails met traceernummers updates ontvangen over de leveringsstatus van hun bestelling.

Europese retailers kunnen shoppers voor zich winnen door flexibele leveropties en een soepel retourneerbeleid te bieden, aldus de onderzoekers. Na Amerikaanse consumenten retourneren Europeanen hun orders het vaakst. Bijna de helft (47 procent) van de Europese shoppers bekijkt en beoordeelt het retourbeleid van een webwinkel voorafgaand aan de aanschaf van een product.

61 procent van de ondervraagden geeft aan dat zij meer aankopen zouden doen bij een retailer als deze een gemakkelijk retourbeleid heeft. Gratis retourneren is voor 57 procent van de Europese consumenten een belangrijk onderdeel van een goed retourbeleid. Daarnaast wegen kenmerken als een vooraf betaald retouretiket bijgesloten bij de originele aankoop en een retourbeleid waarbij de consument geen reden hoeft te geven, zwaar bij de beoordeling van een retourbeleid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!